Sweedish Joysticks (Swe)

Deutsch, Italiano, Nederlands, Norsk, Polski, Suomi, Svenska, all non-English discussions

Moderator: Moderators

Post Reply
Centallica
Pinballer
Posts: 1090
Joined: Wed Feb 02, 2005 11:26 am

Sweedish Joysticks (Swe)

Post by Centallica »

Vad er med det Sopa och deras joysticks?

http://cgi.ebay.com/Amiga-Atari-Commodo ... 0091010318

Brian :D
User avatar
Jeff-20
Denial Founder
Posts: 5759
Joined: Wed Dec 31, 1969 6:00 pm

Post by Jeff-20 »

hapnadsvackande!! ar den har insamling phallic?
carlsson
Class of '6502
Posts: 5516
Joined: Wed Mar 10, 2004 1:41 am

Post by carlsson »

Jag gillar speciellt "No Name", som han har sex olika typer av, totalt åtta joysticks. Snittpriset skulle bli 110 kr/st. Jag orkar inte kolla upp vad Tac-2 normalt går för, men få människor skulle köpa loss en hel samling ändå.
Anders Carlsson

Image Image Image Image Image
Boray
Musical Smurf
Posts: 4064
Joined: Mon May 03, 2004 10:47 am

Post by Boray »

En joysticksamlare! :lol: Hmmm... Börjar förstå varför folk tycker det är konstigt att man samlar på gamla datorer...
PRG Starter - a VICE helper / Vic Software (Boray Gammon, SD2IEC music player, Vic Disk Menu, Tribbles, Mega Omega, How Many 8K etc.)
Centallica
Pinballer
Posts: 1090
Joined: Wed Feb 02, 2005 11:26 am

Post by Centallica »

Vem skulle ge ut så pass mycket på en knippa av joysticks? Kanske $50-$75 för dem alla så vi bara har 2 handen till använda dem med.

And I don't speak Swede either for the record :lol:
Brian
User avatar
Jeff-20
Denial Founder
Posts: 5759
Joined: Wed Dec 31, 1969 6:00 pm

Post by Jeff-20 »

(I'm so obviously faking it with my dictionary in hand!)
carlsson
Class of '6502
Posts: 5516
Joined: Wed Mar 10, 2004 1:41 am

Post by carlsson »

Fast jag räknade fel, som Blåbäret påpekade på ett annat forum. Det var totalt 161 joysticks av 64 olika modeller. Det ger ett snittpris på 43 kr/st om man skulle bjuda som säljaren ville. Vissa joysticks går nog att köpa för ett par dollar styck, men sen har samlaren förstås betalt för frakten genom tiderna, så utgångspriset är kanske rimligt. Speciellt om någon kunde hämta lokalt så man slapp fraktkostnaden.
Anders Carlsson

Image Image Image Image Image
Boray
Musical Smurf
Posts: 4064
Joined: Mon May 03, 2004 10:47 am

Post by Boray »

Jag tycker det är ganska kul när folk försöker skriva på svenska. En knippe joysticks! :lol: Låter som något man ofta brukar gå och köpa på torget liksom...
PRG Starter - a VICE helper / Vic Software (Boray Gammon, SD2IEC music player, Vic Disk Menu, Tribbles, Mega Omega, How Many 8K etc.)
Wonder-Boy
Vic 20 Enthusiast
Posts: 187
Joined: Wed Sep 13, 2006 3:04 pm

Post by Wonder-Boy »

Det är lite si och så med svenskan här tycker jag, men den går ju att förstå i alla fall! :)

Det påminner mig om ett högre befäls kontor jag var inne i i lumpen som var smyckat med träfallos. En joystick-samling hade ju varit lite mer smakfullt och subtilt.

Imponerande samling, hur som helst.
carlsson
Class of '6502
Posts: 5516
Joined: Wed Mar 10, 2004 1:41 am

Post by carlsson »

Undrar förresten om någon inom militären känns vid det där granatgeväret inkl. ammunition som hittades i Norrköping. Det kanske går att koppla in en joystick för att avfyra det?
Anders Carlsson

Image Image Image Image Image
Post Reply